magazin
„Tégla”, mondta egyszer nekem a Filmvilág mindenható gazdaságisa, természetesen valójában a civil nevemet használta, csak anyámék szólítanak…
továbbmagazin
Kezdünk besűrűsödni, nekem meg előjön a tömegiszonyom: egyik trémenszes állapotomban megjelent nekem Latinovits szelleme, és megkérdezte mit…
továbbmagazin
Csak egy ötlet, és tényleg a legnagyobb jóindulattal írom le: lehetséges lenne, hogy a jövőben ne a halottaink portréjának montázsával nyissuk meg a…
továbbmagazin
Miért van az összes politikusnak jóllakott usztasafeje? Most, hogy leírtam ezt a mondatot, már rögtön tisztában vagyok vele, hogy hamis az állítás:…
továbbmagazin
Minden istenverte szemlebeszámoló valami áttekintéssel kezd, úgyhogy rögtön hagyjuk is a francba. A tények: MOM Park, 2009, Magyar Filmszemle.…
továbbmagazin
Az ember azt hinné, hogy az utolsó napon, közvetlenül a díjkiosztó előtt mindenki saját maga puccparádéba való belevágásán ügyködik, keni a rúzst,…
továbbmagazin
Szerkesztőm kétoldalt megragadja a vállamat, mélyen a szemembe néz, mint Nicholson Jokere a Batman-ben, de ahelyett, hogy lojalitásomat dicsérné,…
továbbmagazin
Haverok, buli, szemle. Forgatókönyvírók, menza. A másnapos tégla azt is megmondja, melyik a legjobb film a szemlén.
továbbmagazin
Gyűlnek a népek dögivel, pont úgy, ahogyan tavaly, meg azelőtt, meg azelőtt… Ahogy múlik a hét, úgy bukkan fel egyre több példány a magyar…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié